لزوم تأمین مواد اولیه برای حفظ تولید/ تالارها هنوز تسهیلات حمایتی را دریافت نکرده اند

برقراری ارتباطات بانکی با روسیه/ خیز صادرات ایران به روسیه در سال ۹۹
14 تیر 1399
استفاده از ظرفیت های قانونی برای رفع موانع تولید/ بانک‌های غیرهمکار به دستگاه قضا معرفی می‌شوند
22 تیر 1399

لزوم تأمین مواد اولیه برای حفظ تولید/ تالارها هنوز تسهیلات حمایتی را دریافت نکرده اند

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 15 تیر 99 : نائب رئیس دوم اتاق اصناف تهران با بیان این که واحدهای صنفی تولیدی فعلاً شرایط خوبی دارند، گفت: امیدواریم در راستای جهش تولید، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی، در خصوص تامین مالی واردات مواد اولیه کمک بیشتری داشته باشند.
خسرو ابراهیمی نیا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که با توجه به بالا رفتن آمار مبتلایان به کرونا، احتمال تعطیلی مجدد صنوف وجود دارد یا خیر، اظهار داشت: صنوف تابع تصمیم ستاد ملی کرونا است ولی تا روز گذشته هیچ تصمیم و یا بخش نامه ای در این زمینه ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: آخرین دستوری که برای فعالیت اصناف مطرح شد، فرمایش رئیس جمهور مبنی بر شروع فعالیت همه مراکز با رعایت پروتکلهای بهداشتی در 25 خرداد ماه است. تالارها نیز با رعایت همین پروتکل ها و با ظرفیت 50 درصدی فعالیت خود را در شهرستان تهران شروع کردند.

نائب رئیس دوم اتاق اصناف خاطر نشان کرد: تالارها در شهرستان تهران فعالیت خود را شروع کرده و تا کنون این منطقه جزء مناطق قرمز شناخته نشده است. بنابراین در تالارها، انجام پذیرایی  مشکلی ندارد ولی برگزاری مراسم با نام عروسی زیر سوال است اما هنوز در خصوص عدم برگزاری عروسی چیزی ابلاغ نشده است و با رعایت پروتکل انجام می شود.

ابراهیمی نیا در مورد کمک هایی که قرار بود به اصناف از جمله تالارهای پذیرایی شود، گفت: همه چیز در حد صحبت بوده ولی در عمل هیچ کمکی انجام نشده است. تسهیلات 12 تا 16 میلیون تومانی که در نظر گرفته شده، با توجه به حقوقی که این تالارها در 7 ماه گذشته برای کارگران خود پرداخت کرده اند، رقم زیادی نیست.

رئیس اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران، افزود: تا روز گذشته 14 تیرماه سال جاری هیچ تالاری تسهیلاتی دریافت نکرده است و فعلاً ثبت نام در سایت کارا انجام شده ولی وامی دریافت نشده است.

وی در خصوص جلسات کارگروه تولید اتاق اصناف تهران نیز خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه امسال، سال جهش و رونق تولید است، خوشبختانه واحد های صنفی تولیدی وضعیت بسیار مناسب و خوبی دارند.

ابراهیمی نیا تصریح کرد: موضوعات مختلفی در این کارگروه مطرح شده و امیدواریم در راستای جهش تولید وزارت امور اقتصاد و بانک مرکزی، در خصوص امور مالی واردات مواد اولیه کمک بیشتری داشته باشند تا گشایش اعتبارها با سرعت بیشتری انجام شود.

به گفته وی، تولید کنندگان برای تولید به مواد اولیه نیاز دارند و باید کمک کنیم تا شرایط خوبی که برای تولید وجود دارد حفظ و ارتقا یابد.