فولادگر: رشد اشتغال در دولت روحانی «صفر» شد/ حمیدی: اقتصاد مقاومتی در دولت اجرایی نشد

خداحافظی با “اقتصاد مقاومتی” در ترمینال “سلام”/ وزارت راه بخشنامه جهانگیری را نقض کرد
20 شهریور 1395
مافیای واردات رنگ‌های مصنوعی صنعت فرش ایران را به نابودی کشانده است/ کاهش 33 درصدی سهم ایران از بازار فرش جهانی
21 شهریور 1395

فولادگر: رشد اشتغال در دولت روحانی «صفر» شد/ حمیدی: اقتصاد مقاومتی در دولت اجرایی نشد

خبرگزاری فارس شنبه 20 شهریور 95 : نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست جامعه اسلامی کارگران با بیان اینکه مهم‌ترین چالش کنونی اقتصاد ایران افزایش بیکاری است گفت: رشد اشتغال در دولت روحانی متوقف شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، نشست سراسری مسئولان جامعه اسلامی کارگران کشور با حضور فولادگر نماینده مجلس، دادخواه مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان، قادری مدیرکل کار این استان و حمیدی دبیرکل جامعه اسلامی کارگران برگزار شد.

به گزارش فارس، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توقعات از دولت در

حال حاضر بالا است و مردم منتظر اقدامات دولت هستند، اظهار داشت: دولت‌ها معمولاً دولت‌های پیشین را نقد می‌کنند و اقدامات خودشان را خوب و مثبت جلوه می‌دهند، در حالی که این موارد به عنوان الگو در میان جوانان تأثیرات منفی دارد.

وی افزود: رکود داخل کشور قابل دفاع نیست و اکثر واحدهای تولیدی، از این وضعیت گله داشته و با ظرفیت 30 تا 40 درصدی کار می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تورم در کشور به قیمت تعمیق رکود کاهش پیدا کرد، گفت: این مهار تورم تأثیر مثبتی در زندگی مردم نداشته است و تمام بخش‌های مختلف اقتصادی را تحت‌الشعاع قرار داد.

فولادگر، مهمترین عامل رکود را عدم پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران اعلام کرد و گفت: براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، رشد اشتغال در کشور صفر است و اگر سختگیرانه گزارش دهیم، آمار بیکاری به 40 نیز می‌رسد.

در این نشست، حمیدی، دبیرکل جامعه اسلامی کارگران نیز عدم اقدام مؤثر در اجرای سیاست‌های اقتصادی مقاومتی را از مهمترین اشکالات این دولت نام برد و گفت: در این میان، عدم حمایت لازم از تولید در فعالیت‌های دولت به چشم می‌خورد و از دیدگاه‌های تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نیز در این جریان استفاده نمی‌شود.

وی چالش بیکاری و عدم ایجاد اشتغال را از مشکلات عدیده اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: مشکلات به عدم برنامه‌ریزی‌های صحیح و مدون دولت در جریان مدیریت منابع اقتصادی برمی‌گردد.