توافق ۲۵ساله ایران و چین اهداف توسعه صنعتی کشور را محقق می‌کند

امکان حمایت از ۱۰ هزار بنگاه آسیب‌دیده از کرونا با یک صرفه جویی ساده در دولت
6 مرداد 1399
ماسک با قیمت مصوب به دست داروخانه‌‌ها نمی‌‌رسد/چرا وزارت صنعت میلیون‌ها ماسک دپوشده را عرضه نمی‌کند؟
6 مرداد 1399

توافق ۲۵ساله ایران و چین اهداف توسعه صنعتی کشور را محقق می‌کند

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 30 تیر 99 : سرپرست وزارت صمت با تأکید بر اینکه امروز کشور به مدیر نیاز ندارد، بلکه فرمانده می‌خواهد گفت: سند راهبردی ۲۵ساله ایران و چین دارای مزیت‌های بسیار مهمی است و می‌تواند اهداف توسعه صنعتی کشور را محقق کند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از وزارت صمت، حسین مدرس خیابانی در بازدید از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به اولویت‌های کنونی کشور و نقش این سازمان در این وضع ابراز کرد: امروز کشور در شرایط جدیدی قرار دارد که اقتصاد ایران از نفت و درآمد‌های نفتی جدا شده و به‌سمت تأمین مالی ارزی از محل صادرات غیرنفتی حرکت کرده است؛ به‌نحوی که باید برخی از روش‌های مدیریتی و واگذاری‌هایی که در دولت روی می‌دهد نسبت به گذشته تغییر کند و با روش‌های کارآمد مدیریت شود.

سرپرست وزارت صمت با تأکید بر ضرورت خروج از وابستگی‌های ارزی به منابع دولت و استقلال ارزی بخش‎‌های مختلف صنعتی و معدنی کشور، تصریح کرد: اولویت تأمین ارزی از محل منابع ارز دولتی با کالا‌های اساسی، نهاده‌های دامی و دارو و تجهیزات پزشکی است؛ به همین دلیل قطع وابستگی ارزی تأمین مواد اولیه مورد نیاز تولید در دستور کار قرار گرفته است و تلاش می‌کنیم تا با پیشبرد اهداف مرتبط با ساخت داخلی، زمینه را برای رونق تولید با اتکای به منابع و مواد اولیه و تجهیزات داخلی فراهم کنیم.

به‌گفته مدرس خیابانی، یکی از برنامه‌های وزارت صمت آن است که با تغییر در یکی از معاونت‌های خود، ساختاری برای توسعه ساخت داخلی فراهم کند و به‌موازات آن، یکی از سازمان‌های توسعه‌ای این وزارتخانه نیز به‌روی ساخت داخلی متمرکز خواهد شد.

وی گفت: امسال بعد از دو سال رشد منفی در عرصه تولید خودرو، 246 هزار دستگاه خودرو در سه ماه ابتدای سال تولید شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد رشد داشته است.

مدرس خیابانی با تأکید بر اینکه امروز کشور به مدیر نیاز ندارد، بلکه فرمانده می‌خواهد، افزود: سند راهبردی 25ساله ایران و چین که دارای مزیت‌های بسیار مهمی است در بخش‌های مختلفی از جمله نوسازی ناوگان تجاری، کشنده‌ها، موتور برقی، گیربکس اتوماتیک، تایر سنگین و کشتی‌سازی می‌تواند اهداف توسعه صنعتی کشور را محقق کند.