پیش بینی صادرات ۵۵۰ میلیون دلاری شیلات/ تامین تجهیزات پرورش ماهی در قفس با ارز دولتی

چه کسانی بازار شیر و شیرخشک را به هم زدند؟
11 مهر 1397
بیانات در همایش ده‌ها هزار نفری «خدمت بسیجیان» در ورزشگاه آزادی
14 مهر 1397

پیش بینی صادرات ۵۵۰ میلیون دلاری شیلات/ تامین تجهیزات پرورش ماهی در قفس با ارز دولتی

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 11 مهر 97 : به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن صالحی امروز در حاشیه سومین نمایشگاه بین‌المللی شیلات، آبزیان و صنایع وابسته اظهار کرد: بخش‌های مهمی از صنایع پرورش ماهی در قفس، تجهیزات مورد نیاز، ماشین‌آلات، فریم قفس‌ها، تورها، خورک آبزیان با مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی از امروز در این نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی افزود: در بخش تولید ماهی در قفس تا به امروز 25 تا 30 هزار تن تولید داشته‌ایم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه ششم این رقم به 200 هزار تن افزایش یابد.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: برای حمایت و توسعه از صنعت پرورش ماهی در قفس ارز دولتی 4200 تومانی در اختیار این صنعت قرار می‌گیرد تا کسری تجهیزات مورد نیاز وارد شود و محدودیتی در این زمینه نداریم.

صالحی گفت: در بخش تولیدات شیلاتی 80 میلیون دلار تا به امروز صادرات داشته‌ایم  که 20 درصد از لحاظ ارزشی و وزنی رشد داشته است. با روند صادرات پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری صادرات ما رشد چشم‌گیری داشته باشد و به 550 میلیون دلار برسد.

رئیس سازمان شیلات گفت: در سال گذشته 32 هزار تن تولید میگو داشته‌ایم که 26 هزار تن به ارزش 150 میلیون دلار صادر شد و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری نیز 38 تا 40 هزار تن از این محصول تولید شود.

وی افزود: در 5 ماهه سال جاری صادرات میگو در کشور صددرصد رشد داشته و ارزیابی مناسبی به دست آورده است.

صالحی گفت: با فعالیت موسسه علوم تحقیقات شیلات و همکاری محیط زیست مجوز پرورش تیلاپیا در 4 استان یزد، سمنان، خراسان جنوبی و قم داده شده است و امیدواریم تا پایان سال تولیداتمان به بازار داخلی و حتی صادراتی عرضه شود.

رئیس سازمان شیلات یادآور شد: برای حمایت از تولیدکننگان داخلی نیز واردات ماهی تیلاپیا ممنوع شده است.

وی همچنین گفت: پرورش ماهیان خاویاری نیز یکی از برنامه‌های سازمان شیلات است که پیشرفته‌ترین حالت در حال انجام است و اکنون 100 مزرعه خاویاری داریم.

صالحی در پایان گفت: در سال جاری 5 تن خاویار تولید می‌شود که پیش‌بینی می‌شود تا پایان برنامه این رقم به 10 تن برسد.