وزارت صنعت هنوز جزئیات قراردادهای خودرویی را اعلام نکرده است

ایران و اتحادیه اوراسیایی بر سر ایجاد منطقه تجارت آزاد به توافق رسیدند
3 تیر 1396
ابراز علاقمندی شرکت هندی برای احداث کارخانه آمونیاک اوره در ایران
3 تیر 1396

وزارت صنعت هنوز جزئیات قراردادهای خودرویی را اعلام نکرده است

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 31 خرداد 96 شناسه خبر 1442777 : یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با اعلام اینکه متأسفانه بیش از ۷ ماه از برگزاری اولین جلسه کمیسیون صنایع با وزیر صنعت می گذرد، گفت: هنوز خبری از برگزاری جلسه دیگر برای بررسی قراردادهای جدید خودرویی نیست.
حمیدرضا فولادگر در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه سال گذشته کمیسیون صنایع به وزیر صنعت برای ارزیابی قراردادهای خودرویی، اظهارداشت:  در آن جلسه توضیحات وزیر صنعت برای نمایندگان مجلس قانع کننده نبود و قرار شد در جلسات بعدی این موضوع بیشتر ارزیابی شود اما متأسفانه بیش از 7 ماه از آن جلسه گذشته و هنوز خبری از برگزاری جلسه دیگر برای بررسی قراردادهای جدید خودرویی نیست.

وی درباره اینکه در آن جلسه به وزیر صنعت به وزیر گفتم اگر قرارداد محرمانه است  لااقل تعدادی را منتشر و در اختیار نمایندگان قرار دهند، افزود: همچنان منتظریم وزیر صنعت توضیحات قانع کننده‌ای را در مورد قراردادهای خودرویی مطرح کند تا ابهامات نمایندگان برطرف شود.

به گزارش تسنیم، خودروسازان فرانسوی مهرماه سال گذشته بود که بعد از قرارداد ایران خودرو و پژو به دومین توافق شیرین خود با ایرانی‌ها دست پیدا کردند که براساس آن یک شرکت جوینت ونچر برای تولید محصولات مشترک در ایران تولید خواهد شد که 40 درصد سهام آن متعلق به ایدرو و 60 درصد آن متعلق به رنو است. آورده سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در این همکاری مشترک، سایت خودروسازی بن‌رو بوده و رنو نیز نسبت به انتقال تکنولوژی و سرمایه‌گذاری اقدام خواهد کرد.در حال حاضر این قرارداد هنوز نهایی نشده و مسؤلین امضاء آن را به هفته ها و ماه های آینده موکول می کنند. علاوه بر این قرار داد، سایپا هم با سیتروئن قرارداد اولیه را به امضاء رسانده که اجرایی شدن آن هم به تأسیس شرکت مشترک موکول شده است.