نیاز به سرمایه در گردش بنگاه‌ها ۳ برابر شده است

ادعای نایب رئیس انجمن فولاد؛ مازاد تولید فولاد داریم ولی اجازه صادرات نمی دهند
29 تیر 1398
جزئیات برنامه توسعه ساخت داخل در ۵ محور
29 تیر 1398

نیاز به سرمایه در گردش بنگاه‌ها ۳ برابر شده است

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 25 تیر 98 : به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الله صیدی صبح امروز در نشست هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اظهار کرد: این یک واقعیت است که از دهه‌های قبل نظام بانکی ما دچار مشکلاتی بوده ولی در عین حال اقداماتی هم در جهت اصلاح امور انجام شده است.

وی با اشاره به برنامه سه‌مرحله‌ای بانک صادرات برای اصلاح وضعیت این بانک گفت: ما در مرحله اول این طرح از افزایش زیان جلوگیری می‌کنیم، در دومین مرحله از زیان‌دهی خارج خواهیم شد و نهایتاً در مرحله سوم به سودآوری خواهیم رسید که در حال حاضر در پایان مرحله دوم هستیم.

مدیرعامل بانک صادرات با بیان اینکه تسهیل گردش منابع در بنگاه‌ها، باعث افزایش کیفیت محصولات و خدمات آن‌ها می‌شود، از طرح طراوت در بانک صادرات خبر داد و گفت: از ابتدای سال طرح طروات را که طرح اعتباری ویژه تولید است، معرفی کرده‌ایم که از ابتدا تا انتهای زنجیره تولید را در بر می‌گیرد.

قیدی ادامه داد: خوشبختانه در هفته‌های گذشته دو بانک دیگر که از نظر حجم دارایی‌ها و سرمایه در سطح بانک صادرات هستند نیز خواستار آن شدند تا به جای معرفی طرح جدید، به طرح طراوت بانک صادرات بپیوندند و در حال تدوین طرحی برای همکاری سه جانبه در این چارچوب هستیم.

وی همچنین با اشاره به خدمات ارزی بانک صادرات به عنوان بانکی که بیشترین شبکه شعب خارجی را دارد، گفت: ما هم اکنون فعالیت‌هایی را با ارزهای رایج و داغ برای مدیریت ارز حاصل از صادرات و تأمین ارز واردات آغاز کرده‌ایم.

وی در پایان از ٣ برابر شدن نیاز به سرمایه در گردش بنگاه‌ها خبر داد و گفت: ما در تلاش هستیم تا ظرفیت اعتباردهی را هم سه برابر کنیم و در عین حال اجازه افزایش ضریب پایه پولی را هم ندهیم.

به گزارش تسنیم در این جلسه تفاهم‌نامه‌ای بین اتاق بازرگانی تهران و بانک صادرات امضا شد.