معاون سازمان صنعت تهران: فعالیت کارخانه سامسونگ قانونی است؛ چرا عده‎ای دنبال ایجاد مشکل برای تولید هستند؟

تولید پنبه در سال جاری ۲۰ درصد افزایش می‌یابد
21 اردیبهشت 1398
بی توجهی به رونق تولید باعث ایجاد رکود تورمی خواهد شد
21 اردیبهشت 1398

معاون سازمان صنعت تهران: فعالیت کارخانه سامسونگ قانونی است؛ چرا عده‎ای دنبال ایجاد مشکل برای تولید هستند؟

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 16 اردیبهشت 98 : به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اخیراً حرف و حدیث‌های مبنی بر فعالیت غیرقانونی شرکت سامسونگ در کیلومتر 14 جاده کرج مطرح شده است که محمد مسیح حبیبی معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در همین ارتباط به خبرنگار ما می‌گوید: این موضوع چند سال پیش بررسی و در نهایت مشخص شد فعالیت شرکت سامسونگ در جاده کرج مشکلی ندارد اما برای من سوال است چرا عده‌ای در سال رونق تولید به جای کمک به واحدهای تولیدی به دنبال ایجاد مشکل برای تولیدکنندگان کشور هستند.

وی با بیان اینکه این شرکت تمام مجوزهای لازم را برای فعالیت دریافت کرده و مستندات آن وجود است، افزود: براساس ضوابط سازمان صنعت فعالیت شرکت تکوین الکترونیک مشکلی ندارد و به حضور شخص خاصی هم ربط ندارد، حتی در آن زمان معاون وقت نیز توضیحات لازم را در این رابطه بیان کرده است.

حبیبی اعلام کرد: روزانه تعداد زیادی درخواست تغییر کاربری و تغییر نام به این سازمان ارسال می‌شود و پس از طی مراحل قانونی و اخذ استعلامات مربوطه اقدام لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، در 28 شهریور ماه 94 نیز معاون وقت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران هم درباره فعالیت شرکت سامسونگ در ایران گفته بود: فعالیت‌های مربوط به این شرکت در ایران دارای سه مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران است که همه آنها در کیلومتر 14 جاده مخصوص کرج قرار دارند.

وی همچنین درباره صدور مجوز برای فعالیت شرکت تکوین الکترونیک در تهران در سال 93 با وجود مصوبه ممنوعیت ایجاد صنایع جدید در شعاع 120 کیلومتری تهران، اظهار کرد: در اصل این شرکت مجوز اولیه را در سالهای گذشته با کاربری دیگری دریافت کرده بود و مجوز فعالیت اولیه مربوط به آن زمان قبل است.

معاون وقت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به تقاضای این شرکت در سال 1387 برای تغییر کاربری به لوازم خانگی، ادامه داد: با پیگیری های این موضوع توسط مسئولان شرکت، پس از اخذ مجوزهای لازم از سازمان های مربوطه از جمله سازمان حفاظت محیط زیست و … انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه کار غیرطبیعی و خلاف قانون در مسیر فعالیت این شرکت انجام نشده است، تصریح کرد: من این موضوع را تایید می‌کنم که تغییر کاربری این شرکت با رعایت همه ضوابط و مقررات بوده و به زمان حضور شخص خاصی در سازمان صنعت، معدن و تجارت تهران ربطی ندارد.

علاوه بر این هئیت مدیره گروه تولیدی سام، هم در پی تولید و انتشار موضوعاتی خلاف واقع درباره مدیرعامل این شرکت اعلام کرده اند “با توجه به اسناد و سوابق موجود، مطالب مطروحه اصولاً کذب است که از طریق مراجع ذیصلاح پیگیری لازم انجام و تا حصول نتیجه عادلانه این پیگیری تداوم خواهد یافت.”