متوسط تولید بنگاه‌های کوچک و متوسط از 79 درصد به 21 درصد رسیده است

دیدار دست‌اندرکاران راهیان نور با رهبر انقلاب
16 اسفند 1395
احتمال فروپاشی صنعت داخلی طلا/ بازار به انحصار ترکیه درآمد
19 اسفند 1395

متوسط تولید بنگاه‌های کوچک و متوسط از 79 درصد به 21 درصد رسیده است

خبرگزاری فارس سه شنبه 17 اسفند 95 : رئیس شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی اتاق ایران گفت: متوسط بخش تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط از 79 درصد به 21 درصد رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، یحیی آل اسحاق امروز در نشست تخصصی کنفرانس ملی اقتصادی مقاومتی با بیان اینکه اقتصاد با شعار رابطه ندارد، گفت: اقتصاد مقاومتی با اهداف و تکیه بر تجربه سی و چند ساله به وجود آمده و دو هدف چگونگی مقاومت در مقابل تکانه‌های خارجی و چگونگی رسیدن به اهداف مشخص شده توسعه و رشد را دنبال می‌کند.

رئیس شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی اتاق ایران با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دارای 24 بند ابلاغی است، افزود: این سیاست‌ها راهکار و نقشه اقتصادی ایران است و هر گونه اقدامی در عرصه اقتصاد کشور باید در چارچوب این 24 بند باشد.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور در اتاق بازرگانی ایران در مورد وضعیت اقتصادی کشور در سال 96، گفت: ما در سال آینده با دو عدم قطعیت داخلی و خارجی مواجه هستیم که درعدم قطعیت خارجی به علت سیاست‌های دولت جدید آمریکا حسایت ایران نسبت به سایر کشورها بیشتر است و نمی‌توان در روابط بین‌المللی پیش‌بینی دقیقی داشت.

آل اسحاق در مورد عدم قطعیت داخلی بیان داشت: این عدم قطعیت مربوط به شرایط ویژه انتخاباتی در سال آینده است که توجه به اقتصاد مقاومتی در این شرایط مهم است.

رئیس شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی اتاق ایران با اشاره به صنایع کوچک و متوسط و مشکلات اقتصادی آنها، افزود: یکی از مشکلات اساسی کشور متوسط‌ها هستند، در حالی که در کشورهای توسعه یافته‌ای مانند آلمان و اتریش بیش از 80 درصد تولید مربوط به بنگاه‌های کوچک و متوسط آنها است.

وی با بیان اینکه نسبت به واحدهای بزرگ صنعتی به واحدهای کوچک و متوسط توجه کمتری می‌شود، گفت: 94 درصد از پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده از سوی وزارت صنعت متعلق به بنگاه‌های کوچک و متوسط است و 33 درصد از تولید ناخالص داخلی و بیش از 50 درصد اشتغال را واحدهای کوچک و متوسط بر عهده دارد.

آل اسحاق گفت: متوسط بخش تولید در بنگاه‌های کوچک و متوسط از 79 درصد به 21 درصد رسیده است.