مالیات امسال برخی کشاورزان علیرغم رکود ۵ برابر شد

رکود ‌اقتصادی دولت روحانی در تاریخ ایران بی‌سابقه بود/ هنوز هم از رکود خارج نشده‌ایم
6 آذر 1395
ورود سالانه ۱۵ میلیارد دلار کالای قاچاق به کشور
8 آذر 1395

مالیات امسال برخی کشاورزان علیرغم رکود ۵ برابر شد

خبرگزاری تسنیم شنبه 6 آذر 95 شناسه خبر 1249915 : نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به مشکلات تولید در شرایط رکود در اقتصاد کشور گفت: با وضع مالیاتهای سنگین در مسیر تولید سنگ اندازی می شود.
جلال محمود زاده در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه یکی از مشکلات اصلی تولید کنندگان ما در کشور مساله مالیات است، گفت: در شرایط فعلی به جای اینکه موانع تولید بر طرف شود با وضع مالیاتهای سنگین در مسیر تولید سنگ اندازی می شود.

وی افزود، به عنوان مثال بعضی از کشاورزان و تولیدکنندگان در سال قبل 10میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند و برای امسال با وجود اینکه بر بیشتر بخشهای اقتصادی رکود حاکم بوده مالیات 50میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

نماینده مهاباد تاکید کرد، البته مشکل افزایش مالیات بیشتر برای واحدهای کوچک و متوسط و کارگاهها مشکل ساز شده است و بدون اینکه وضعیت مردم در نظر گرفته شود اقدام به افزایش مالیاتها نموده اند.

محمود زاده ادامه داد، عمده فعالیتهای اقتصادی  استان آذربایجان غربی بر بحث کشاورزی استوار است، از طرفی بر فعالیتهای مربوط به کشاورزی قانونا مالیاتی نباید وضع شود. این درحالی است که در آمدهای حاصل از مالیات وزارت اقتصاد در استان اذربایجان غربی بیشتر از استان صنعتی اراک است.

وی افزود، البته در استان چندین شرکت مکانیزاسیون در حوزه کشاورزی فعال هستند که بر اساس گزارشهایی که بدست بنده رسیده است مدیران این شرکتها تهدید شده اند در صورتی که مالیاتشان را پرداخت نکنند به دادگاه معرفی خواهند شد.