فروش فوری خودرو تا به تعادل رسیدن قیمت‌ها ادامه دارد

تولید در کشور به سمت تعطیلی پیش می‌رود/ دولت حمایت نمی‌کند
16 اسفند 1397
صادرکننده “ارزنَیاور” همان بهتر صادرات نکند/ دولت کارنابلد و رانت ۲ مانع بهبود اوضاع
18 اسفند 1397

فروش فوری خودرو تا به تعادل رسیدن قیمت‌ها ادامه دارد

خبرگزاری تسنیم جمعه 17 اسفند 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرشاد مقیمی ­با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار رو به کاهش است افزود:​ ­تا زمانی که به تعادل در قیمت برسیم ­سیاست ­فروش فوری ادامه خواهد داشت هرچند در ماه‌های ابتدایی سال آینده به نظر می‌رسد به صورت سنتی کمی تقاضای خودرو کاهش یابد و کاهش تقاضا کاهش قیمت را درپی خواهد داشت.

وی با اشاره به مصوبه‌ی ترخیص خودرو‌های وارداتی گفت:­ آیین ­نامه مربوطه را وزیر صمت ­ابلاغ­ کرد­ و کار ثبت سفارش این خودرو‌ها آغاز­ و به همه شرکت‌ها اعلام شده تا در ایام تعطیل نیز موضوع ثبت سفارش انجام شود و مشتریان می‌توانند به وزارتخانه و گمرک مراجعه کنند و سعی بر این است تا قبل از پایان سال خودرو‌هایی که در گمرک هستند و قابلیت خروج دارند ترخیص و توسط شرکت‌ها به متقاضیان تحویل شود.

مقیمی­ به موضوع تامین قطعات خودرو اشاره کرد و­ افزود:­ با تامین منابع مالی­ ریالی و ارزی با همکاری بانک‌ها و بانک مرکزی تاکنون بیش از 3400 میلیارد تومان از تسهیلات مورد نیاز این بخش پرداخت شده و بقیه آن در دو هفته آینده پرداخت می‌شود­.

معاون وزیر صمت اضافه کرد:­­­ تامین قطعات باعث افزایش تولید شده­­ و تولید روزانه خودرو به 4 هزار دستگاه در روز رسیده که به همین میزان تحویل خودرو داریم. ­
مقیمی­ گفت:​ در این هفته وزارت صنعت ابلاغیه‌ای به خودروسازان اعلام کرد تا در روز‌های تعطیل نیز ­به تحویل خودرو اقدام کنند و خدمات پس از فروش نیز انجام شود.

وی افزود:­­ در ایام پایانی سال با پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته برای خدمات رسانی به مشتریان در ایام نوروز از امکانات الکترونیکی نیز استفاده می‌شود و مشتریان با تماس تلفنی از طریق تلفن‌های هوشمند می‌توانند پیام ارسال کنند و اطلاعات لازم از طریق شرکت خدمات رسان از طریق گوشی‌های تلفن همراه به مشتریان ارائه می‌شود.

مقیمی ادامه داد:­ پیش بینی شده که برخی تعمیرگاه‌ها به صورت شبانه روزی خدمات رسانی کنند که در استان‌های مختلف انجام می‌شود در خودروسازی سایپا بیش از 500 تعمیرگاه خدمات رسانی می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت­ گفت:​­ تامین قطعات نیز انجام و به تعمیرگاه‌ها ارسال شده و نظارت‌های لازم از طریق انجمن‌ها و وزارت صنعت انجام می‌شود. ­

بیشتر بخوانید

قیمت خودرو امروز 1397/12/15 |”پژو405″ 2 میلیون تومان ارزان شد