ستاد تنظیم بازار با پیش فروش لوازم خانگی موافقت کرد

رشد ۱۰۰ درصدی هزینه تولید و درخواست تولیدکنندگان سیمان برای افزایش قیمت‌
16 مهر 1397
سبزعلیپور: منتظر امتیاز دادن‌های پیاپی در FATF باید باشیم
16 مهر 1397

ستاد تنظیم بازار با پیش فروش لوازم خانگی موافقت کرد

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 15 مهر 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، در نشست کارگروه تنظیم بازار، در این نشست بررسی پیشنهادی در خصوص پیش فروش لوازم خانگی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.اعضای ستاد تنظیم بازار پس از بررسی جوانب این موضوع موافقت خود با طرح پیش فروش لوازم خانگی بدون تبعیض برای واحدهای توانمند و بدون مداخله دولت اعلام کردند.

بر این اساس اعضای کارگروه اعلام کردند با اجرای این طرح به شرطی موافقت دارند که رفتار مبتنی بر حمایت دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و کارگروه تنظیم بازار مورد انتظار نباشد.

با این پیش فرض، در صورت توافق مقامات مسئول ، پیشنهاد دهندگان یا شرکت‌های مشابه می‌توانند از ظرفیت‌های اجرایی و تخصصی خود برای پیاده‌سازی هر گونه طرح در فضای مشابه به شکلی رقابتی استفاده کنند. ضمن اینکه با اعلام سازمان حمایت مبنی بر تدوین، تصویب و ابلاغ ضوابط فروش اقساطی و پیش‌فروش کالا در هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها، عملا راه برای شرکت‌های توانمند جهت عرضه کالا با قیمت مقطوع و با کمترین نوسان قیمت وجود دارد و شرکت‌های برند بر اساس ارزش برند و جایگاهی که نزد مصرف‌کنندگان دارند ،با اطلاع رسانی کامل از شرایط و ضوابط عرضه کالای تولیدی خود به شرط رعایت قیمت مندرج در سامانه 124 سازمان حمایت اقدام نمایند.

در پایان مقرر شد گزارشی در خصوص تصمیمات کارگروه به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ابلاغ شیوه اجرای طرح ارائه شود.