حرکت بخش صنعت طی ۴۰ سال گذشته رو به جلو بوده است

یادداشت|دوقطبی غلط صنعت و کشاورزی
14 بهمن 1397
مجلس بعد از بررسی بودجه سراغ قانون رفع موانع تولید می‌رود
14 بهمن 1397

حرکت بخش صنعت طی ۴۰ سال گذشته رو به جلو بوده است

خبرگزاری تسنیم شنبه 13 بهمن 97 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا فولادگر در مصاحبه با رادیو افزود: علی رغم پیشرفت های محسوس وقابل توجه در بخش صنعت و معدن طی چهار دهه گذشته نواقص و کارهای انجام نشده زیادی در حوزه مزبور وجود دارد که باید با برنامه ریزی و سیاست گذاری مناسب این عقب ماندگی ها جبران شود.

وی ضمن اشاره به اینکه ایران به لحاظ توان فنی، علمی و کارشناسی مشکل زیادی در بخش صنعت ندارد، اظهارداشت: چالش اصلی امروز صنعت کشور مربوط به مباحث اقتصادی و مدیریتی است تا مسائل دیگر.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز گفت: بزرگترین مسئله بخش تولید و تولیدکنندگان در کشور مباحث کلان اقتصادی و مدیریتی مرتبط با بخش تولید است.

آرمان خالقی افزود: بخش مدیریت کلان اقتصاد کشور هنوز نتوانسته به عنوان پشتیبان و پشتوانه بخش تولید قرار گیرد و به نحو باید و شاید سیاست های صحیح، بلند مدت وحداقل ثابت اتخاذ کند تا بنگاه های اقتصادی بتواند بر این اساس برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: رویکرد دستگاه ها و سازمان در کشور از بخش تولید شعاری -حمایتی است ولی در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تولید کنندگان و فعالان اقتصادی امروز با چالش ها و تنگناهای مختلفی مواجه هستند که تصمیمات خلق الساعه، احساسی، بدون نظرخواهی از بخش خصوصی و اهل فن، بروکراسی کاذب اداری، قوانین دست و پاگیر و بسیاری موارد دیگر از جمله این موارد است.

وی همچنین افزود: تصمیمات بدون پشتوانه کارشناسی و ناگهانی ضمن ایجاد دلسردی موجب ضرر و زیان فراوان در بنگاه های اقتصادی مملکت می شود.

خالقی یادآورشد: برنامه ریزی و سیاست گذاری در کشور باید به نحوی باشد که مدیران واحدهای تولیدی با کمترین دغدغه فکری بتواند محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی تولید و به بازارهای داخلی و صادراتی عرضه کنند.

بیشتر بخوانید

رشد 533 برابری تولید مس کاتد در انقلاب 40 ساله
صادرات کشاورزی ایران در 40 سالگی انقلاب 12 برابر شد
رشد 57 برابری واحدهای صنعتی کشور در 40 سال اخیر