کاهش ۵ درصدی مالیات تولید درصورت موافقت دولت و مجلس
9 اسفند 1396
ایرانول رکورد تولید و فروش روغن را شکست
12 اسفند 1396

ثبت‌ سفارش کالا با دلار آمریکا ممنوع شد

خبرگزاری تسنیم چهارشنبه 9 اسفند 96 : به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سامانه جامع تجارت، بر اساس ابلاغ بانک مرکزی، از امروز (چهارشنبه مورخ 96/12/09)، ثبت‌سفارش با نوع ارز “دلار آمریکا” امکان‌پذیر نیست.

این ابلاغیه شامل درخواست‌هایی با نوع ارز دلار آمریکا که قبل از تاریخ مذکور، مجوز 8رقمی ثبت‌سفارش خود را دریافت کرده‌اند، نمی‌شود.

بانک مرکزی در اواخر بهمن ماه سال جاری از وزارت صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد در ارتباط با تحریم های دلاری ثبت سفارش با دلار آمریکا ممنوع شود.

بر همین اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس درخواست بانک مرکزی اقداماتی را در این خصوص در دستور کار قرار داد و اعلام کرد که  با این پیشنهاد موافق است. بنا بر این با پیشنهاد و درخواست بانک مرکزی در سامانه جامع تجارت اعلام شد که از امروز «چهارشنبه 9 اسفند 96»، ثبت‌سفارش با نوع ارز «دلار آمریکا» امکان‌پذیر نیست.

شایان ذکر است که این ابلاغیه شامل درخواست‌هایی با نوع ارز «دلار آمریکا» که قبل از تاریخ مذکور، مجوز 8 رقمی ثبت‌ سفارش خود را دریافت کرده اند، نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، امکان ثبت درخواست خرید الکترونیکی ارز برای تمام ارزها به غیر از ارزهای «ین ژاپن، وون کره جنوبی و بات تایلند» فراهم شده است.