بخش خصوصی به جای گذاشتن پول در بانک در تولید سرمایه‌گذاری کند
26 فروردین 1397
“کالای ایرانی” بخریم چون ۸میلیون بیکار داریم
26 فروردین 1397

تولیدکنندگان دست از فروش کشیدند

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 21 فروردین 97 : سعید باستانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه عمده نیاز واحدهای تولیدی از محل ارز تأمین می‌شود اظهار داشت: افزایش ناگهانی قیمت ارز آن هم به این میزان تعجب بسیاری از واحدهای تولیدی را برانگیخته است. آنها نمی‌دانند آیا با دلار 6 هزار تومانی باید تولید کنند یا خیر.

وی با بیان اینکه تقریبا در بازار هیچ جنسی خرید و فروش نشده و تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند کالایی را وارد بازار نکنند، افزود: به اعتقاد من برای ساماندهی اوضاع باید یک سری اقدامات کوتاه مدت انجام شود تا بعد از اجرایی شدن آنها به فکر برنامه ریزی‌های بلند مدت برای تولید باشیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس به ضعف بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز اشاره کرد و گفت: این مشکل باید به صورت فوری حل شود خود وزارت صنعت نیز پیگیر این موضوع است تا شاید با مدیریت آن اوضاع تولید بهبود پیدا کند.

باستانی با اعلام اینکه باید منابع مالی ارزان در اختیار تولیدکننده قرار گیرد تصریح کرد: سودهای 27 درصدی و حتی 18 درصدی نه تنها مشکل تولیدکنندگان را کم نمی‌کند بلکه آنها را در گرداب پرداخت سودهای بانکی می‌اندازد.

وی با بیان اینکه بدترین موضوع برای اقتصاد یک کشور بازار بی ثبات است، گفت: در بازار بی ثبات حتی موفقیت‌های گذشته نیز از بین رفته و تشدید تورم در جامعه ایجاد خواهد شد.