توجه به تولید داخلی و صرفه جوئی راه پیروزی در جنگ اقتصادی است

چاره‌ای جز رشد تولید خودرو نداریم
7 اردیبهشت 1398
خرداد ۹۸؛ رونمایی گزارش مجلس از راهکار رونق تولید در ۳ محور
14 اردیبهشت 1398

توجه به تولید داخلی و صرفه جوئی راه پیروزی در جنگ اقتصادی است

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 8 اردیبهشت 98 : به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: اگر ما در سالهایی که فروش نفت مطلوبی داشتیم و از 700 میلیارد دلار 300 میلیارد دلار پس انداز میکردیم اکنون شاهد پشتوانه ارزش پول ملی بودیم .

وی گفت: بزرگترین مشکل پیش روی تولید، سود بانکی نامتعارف و آموزش است.

منصوری ضمن ابراز تاسف از روند رو به رشد تورم در کشور گفت: تورم هر ساله روندی رو به رشد دارد و حدود 10 درصد به تورم سال قبل اضافه می شود که یکی از دلایل آن بالا بودن هزینه ها به تناسب تولید و درآمد است.

وی با اشاره به تورم ثابت کشور سوریه گفت: سوریه با تجربه سالها جنگ و بدون داشتن ذخایر نفتی توانسته در 30 سال گذشته نرخ تورم را ثابت نگه داشته و ارزش پول ملی را در مقابل دلار حفظ نماید.

نماینده مجلس یکی از راه های برون رفت از شرایط جنگ اقتصادی را توجه به کالاها و تولیدات داخلی و نیز صرفه جوئی در مصرف دانست.

منصوری متذکر شد: ایران سه برابر شدن نرخ دنیا انرژی مصرف می‌کند که باید یک تغییر اساسی برای این رویه اعمال کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بودجه شرکت های خصولتی را سه برابر بودجه سالانه دانست و افزود: این بودجه خصولتی ها که در بودجه سالانه دیده نشده است در اقتصاد تاثیر بسزایی دارد.

وی یکی از راه های کمک دولت به اقتصاد را استفاده از کالاهای ایرانی در تمام بخشها و محدودسازی از خرید کالاهای خارجی دانست و گفت : اعتماد به تولید کننده ها باید از دولت آغاز شود تا شاهد روند رو به رشد کیفیت کالاها باشیم.