اقدام کارخانه‌ها در احتکار لاستیک؛ دستگاه قضا برخورد کند

یک مسئول وزارت کشاورزی: واردات ۷۰درصد کره توسط یک شرکت خاص به خاطر تیزهوشیِ‌شان است
3 آذر 1398
ایران به خودکفایی ۸۵ درصدی در تولید کامیون های کمپرسی دست یافت
3 آذر 1398

اقدام کارخانه‌ها در احتکار لاستیک؛ دستگاه قضا برخورد کند

خبرگزاری تسنیم یکشنبه 26 آبان 98 : به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، حسن خسته‌بند در واکنش به کمبود لاستیک در بازار به دلیل تصمیم جدی کارخانه های تولیدی برای عدم توزیع محصولات، اظهار کرد: کارخانجات تولید لاستیک اعلام کرده اند که تا زمان افزایش قیمت لاستیک به دلیل گران شدن نرخ سوخت از توزیع این محصولات خودداری خواهند کرد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل مشکلات تأمین ارز، واردات محصول لاستیک کاهش یافته و این فرصت را برای کارخانجات داخلی ایجاد کرده که فضای انحصاری را برای تأمین لاستیک خودروهای داخلی ایجاد کنند.

وی بر لزوم ورود دستگاه قضا، سازمان تعزیرات حکومتی و وزارت صمت به پرونده احتکار محصول لاستیک توسط کارخانه های تولیدی تأکید کرد و گفت: در حالی وضعیت اقتصادی کشور مناسب نیست، حال چگونه و با چه جرأتی، کارخانه‌ها از توزیع لاستیک به بازار جلوگیری می کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس به خانه ملت گفت: تصمیم جدید کارخانه های داخلی تولید لاستیک نوعی اخلال در نظام اقتصادی کشور و اقدامات ضدانقلابانه است و باید متناسب با قانون با این اقدام برخورد شود، زیرا تولیدکننده ای که وطن خود را دوست داشته باشد، از عرضه تولیدات خود به بازار امتناع نمی کند.

بیشتر بخوانید

انتقاد از واردات بی‌رویه لاستیک خودروهای سنگین توسط دولت