آقای روحانی، آیا مشکلات اقتصادی مردم “مایه شرمساری” نیست؟

بخش تولید در کما است
4 آذر 1395
افزایش قیمت ۷ گروه کالایی در هفته منتهی به ۲۸ آبان
4 آذر 1395

آقای روحانی، آیا مشکلات اقتصادی مردم “مایه شرمساری” نیست؟

خبرگزاری تسنیم سه شنبه 2 آذر 95 شناسه خبر 1247501 : آقای روحانی چطور مشکل پیش‌آمده برای آقای مطهری را بسیار تکان‌دهنده قلمداد می‌کنید و ممانعت از سخنرانی وی در شهر مشهد را مایه شرمساری اعلام می‌کنید اما هرگز مشکلات اقتصادی مردم عزیزمان را تکان‌دهنده و مایۀ شرمساری ندانسته‌اید.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا سبزعلی‌پور در کانال تلگرامی خود نوشت: دوست عزیزمان جناب آقای مطهری درخصوص ممانعت از سخنرانی‌شان در شهر مشهد، نامۀ اعتراضی را به ریاست محترم جمهوری نوشتند که البته حق قانونی ایشان می‌باشد که با رئیس قوه مجریه مکاتبه و مشکلات را به وی منعکس نمایند.

روز گذشته یعنی کمتر از 24 ساعت، جناب آقای روحانی پاسخ نامۀ آقای مطهری را علناً داده و دستوراتی را نیز جهت پیگیری موضوع به دو وزیر صادر نمودند. اینکه آقای روحانی به موضوع آقای مطهری اهمیت داده و پاسخ ایشان را سریعاً دادند کاری بس پسندیده می‌باشد اما در پاسخ ریاست محترم جمهوری نکات ظریفی نهفته بود که این‌جانب را که خود تدبیر و امیدی هم می‌باشم واداشت تا به‌اختصار به آن موارد بپردازم و نکاتی را از سر دوستی، خدمت آقای روحانی عرض کنم.

جناب آقای روحانی در پاسخ خود ابتدا «حریت و شجاعت بیان آقای مطهری در دفاع از مصالح ملی» را ستوده علناً به آن اشاره کردند.

سوال بندۀ حقیر از آقای روحانی این است: چرا سخنان دلسوزانه این‌جانب را که فراجناحی و غالباً در دفاع از مصالح ملی ایراد می‌گردد  چون چاشنی انتقادی از عملکرد دولت به‌همراه دارد تقبیح می‌کنید و بعضاً پرونده‌هایی هم تحت عنوان (بی‌محابا علیه دولت می‌تازد و یا تشویش اذهان عمومی می‌نماید) در ارتباط با اینجانب تشکیل می‌گردد اما چون دوست مشترکمان جناب آقای مطهری غالباً به جناح مقابل می‌تازد و این عمل ایشان خوشایند حضرت‌عالی می‌باشد نه‌تنها از نظر شما تشویش اذهان عمومی نمی‌کند بلکه «حریت و شجاعت بیان وی در دفاع از مصالح ملی» ستودنی هم می‌شود؟!! آیا در این برخورد خود با دوستان تناقض فاحش نمی‌بینید؟

سؤال بعدی حقیر از آقای روحانی این است: چطور جناب‌عالی مشکل پیش‌آمده برای آقای مطهری را «بسیار تکان دهنده» قلمداد می‌کنید و ممانعت از سخنرانی ایشان در شهر مشهد را نیز «مایه شرمساری» اعلام می‌کنید اما مشکلات اقتصادی مردم عزیزمان را که طی سه و نیم سال گذشته به‌کرّات خدمتتان بیان نموده‌ایم تکان دهنده و مایۀ شرمساری ندانسته و هرگز چنین عباراتی را درخصوص مشکلات و گرفتاریهای ایران و ایرانی بر زبان جاری نساخته‌اید؟

و یا چرا در خصوص عملکرد جمعی از مدیرنماهای گشادجیبی که به‌راحتی دست در کیسه بیت المال کردند و حقوقهای نجومی برای خود برداشت نموده و با این عمل خود، آبروی جناب‌عالی و دولت را تحت الشعاع قرار داده و دل مردم عزیزمان را شکستند «بسیار تکان دهنده» و (مایه شرمساری) قلمداد نکردید؟

جناب آقای روحانی عزیز، آیا تصور نمی‌کنید که در رفتار و گفتارتان یک دوگانگی عجیب و غریبی موج می‌زند و نه‌تنها دوستان بلکه مردم عادی را نیز سردرگم می‌کند؟ واکنش به مشکلات، سرعت عمل در پاسخ، صدور دستورات مقتضی، استفاده از عباراتی جهت دلجویی و بعضاً بهره برداری تبلیغاتی خیلی خوب، معقول و پسندیده می‌باشد اما نه‌فقط در مواری خاص!! بلکه توقع بر این است تا ریاست محترم جمهوری به تمامی مشکلات و دل‌نگرانی‌های مردم واکنش نشان داده و دستورات مقتضی را صادر فرمایند.

جسارت حقیر را به‌بزرگواری خودتان عفو نموده و از حوصله‌ای که جهت آگاهی از نظرات بنده مصروف می‌دارید صمیمانه سپاسگزارم.